10 шеги на Добрия папа



Папа св. Йоан XXIII е бил голям шегаджия. Може би чувството си за хумор е получил по време на десетгодишния си престой в България. 
Ето и десет негови майтапа:

1. При посещението си в една болница попитал едно момче какъв иска да стане като порасне. Момчето отвърнало:
- Или полицай, или папа.
- На твое място бих отишъл в полицията - казал му светия отец. - Всеки може да стане папа. Виж ме мен!

2. "Често се случва да се събудя през нощта и да започна да мисля за сериозните проблеми, измъчващи света, и си казвам: ще трябва да говоря с папата за това. На сутринта като се събудя, се сещам, че аз съм папата."

3. На въпроса на един репортер "Колко хора работят във Ватикана?", папата отвърнал:
- Половината.

4. Когато някакъв кардинал се оплакал, че едно увеличение на заплатите във Ватикана ще направи, например, един гвардеец да взима повече от един кардинал, папата отбелязал:
- Този гвардеец има 10 деца. Надявам се кардиналът да няма.

5. Една вечер, когато отишъл да посети свой приятел в близката болница "Свети Дух", монахинята на вратата му отговорила:
- Свети отче, аз съм майката-началничка на Свети Дух.
- Късметлийка. Каква длъжност само! - възкликнал той. - А аз съм просто Слуга на слугите. (Servus Servorum Dei)

6. Веднъж новоизбраният папа Йоан решил да се разходи из улиците на Рим. Една жена, след като се разминала с него, казала на своята приятелка гласно:
- Ама че е дебел!
Дочувайки я, се обърнал и ѝ рекъл:
- Госпожо, вярвам, че разбирате: конклавът не е точно конкурс за красота.

7. Веднъж той бе написал "Три са начините да се разори един мъж: жени, хазарт и земеделие. Баща ми избра скучния."

8. Когато бил кардинал и патриарх на Венеция, бъдещият папа се разговарял с някакъв заможен венециански жител и му казал:
- Вие и аз имаме нещо общо: парите. Вие ги имате много, а аз ги нямам никакви. Разликата в това е, че на мен изобщо не ми пука.

9. Един журналист попитал тогавашния патриарх на Венеция:
- Какъв бихте искал да бъдете ако можехте да започнете живота си отначало?
- Журналист - отговорил му патриархът и с усмивка добавил: Сега нека видим, щом имате куража да ме питате това, ако Вие можехте да започнете отначало, щяхте да бъдете патриарха, нали?


10. Някакъв от властите във Ватикана му казал, че би било "абсолютно невъзможно" да се открие Втория Ватикански Събор през 1963 година.
- Ами добре! - рекъл папата. - Тогава ще го открием през '62-ра.
Така и станало.